Vanaf 1 januari 2024 lanceert INEA een nieuwe tegemoetkomingsregeling ter ondersteuning van gelijkgestemde initiatieven. Deze regeling is ontworpen om financiële steun te bieden aan evenementen die bijdragen aan onze missie. INEA zet zich in voor de ondersteuning van alle interlandelijke geadopteerden in hun zoektocht naar biologische familie, dossiers en eigen identiteit, maar ook voor psychosociale en juridische uitdagingen. Tegelijkertijd streven we naar het vergroten van bewustzijn over interlandelijke adoptie, het bevorderen van samenwerkingen en het faciliteren van de dialoog binnen de adoptiedriehoek en met professionals.
Welke initiatieven komen in aanmerking?
De regeling helpt initiatieven zoals bijeenkomsten, trainingen en workshops die bijdragen aan de eerdergenoemde missie van INEA. Deze initiatieven worden beoordeeld op criteria, zoals relevantie voor geadopteerden en hoe ze iets nieuws toevoegen aan het adoptielandschap. Het is hierbij niet noodzakelijk om deel uit te maken van een belangenorganisatieEen belangenorganisatie of vereniging is een organisatie die opkomt voor belangen van een bepaalde groep. Belangenorganisaties in het adoptieveld zijn er bijvoorbeeld voor geadopteerden uit een bepaald land.. Zowel organisaties als individuen kunnen aanvragen doen, zolang het initiatief waarde heeft voor minstens 4 personen.
De regeling kan worden gebruikt voor:
- locatiehuur
- expertise-inhuur
- materiaalinkoop
Werkwijze
Als je van deze regeling gebruik wilt maken, vul dan het formulier in vóór het einde van het kwartaal. Per kwartaal kan een initiatief of organisatie één aanvraag indienen. Het event of initiatief mag ook in een ander kwartaal plaatsvinden. Na ontvangst van de aanvraag wordt er binnen vijf werkdagen een bevestiging gegeven. Als er meer informatie nodig blijkt, wordt er contact opgenomen. Beslissingen over toekenning of afwijzing volgen vóór de kwartaaldeadlines. Als een aanvraag wordt afgewezen, kun je het initiatief met aanpassingen in latere kwartalen opnieuw indienen.
De declaraties waarvoor de tegemoetkoming wordt aangevraagd moeten in hetzelfde kalenderjaar ingediend worden. Na het evenement of ontwikkeld initiatief dien je een een korte terugkoppeling van maximaal één A4 te sturen naar events@inea.nl met vermelding van het evenement. Dit verslag wordt gepubliceerd op de website. Ook dien je een overzicht aan te leveren van de kosten waarvoor de tegemoetkoming is gebruikt.
Periodes 2024
Eerste kwartaal: Januari – maart
Aanleverdeadline: 10 januari 2024
Voor 15 januari 2024 ontvang je bericht over de toekenning van de tegemoetkoming
Tweede kwartaal: April – juni
Aanleverdeadline: 15 maart 2024
Voor 1 april 2024 ontvang je bericht over de toekenning van de tegemoetkoming
Derde kwartaal: Juli – september
Aanleverdeadline: 15 juni 2024
Voor 1 juli 2024 ontvang je bericht over de toekenning van de tegemoetkoming
Vierde kwartaal: Oktober – december
Aanleverdeadline: 15 september 2024
Voor 1 oktober 2024 ontvang je bericht over de toekenning van de tegemoetkoming
Aanvraag indienen
Om gebruik te maken van de tegemoetkoming dien je een formulier in op onze website.